TANANYAGAINK

Hiszünk abban, hogy a makerspace a jövő egyik oktatási színtere, amelyben a résztvevő gyerekek és felnőttek a cselekedve tanulás módszerével sajátítják el az ismereteket.

15 tananyagon dolgozunk jelenleg, amelyek a műhelyben található eszközök legszélesebb választékát építik be a módszertanba. Ezek a tananyagok abban segítenek, hogy az első fontos lépéseket megtegyük a műhelyben. Megtanítanak a gépek és eszközök helyes és biztonságos kezelésre, illetve – mivel alaposan felépített, többszörösen lepróbált anyagokról van szó –, olyan sikerélményeket adnak az elkészült alkotások formájában, amelyre sokáig büszkék lehetnek alkotóik.


A tananyagokban közös, hogy mindegyik kerettörténettel rendelkezik, lényegében ez jelöli ki a téma és az alkotás irányát. A tudást történetbe ágyazzák, vagyis rejtett tudásátadás történik, ami által a feladatokat nem nehézségként, hanem játékos kihívásként élik meg a résztvevők. A 15 tematikán belül a gamifikáció számos formája és módszere jelenik meg, végigvezetve a résztvevőt a legkönnyebbtől a legnehezebbnek hitt tudásformák elsajátításáig.

Tananyagaink:

  • 16x2 órás

  • félévet felölelő

  • egymásra épülő tematikák.

Ezek mind-mind egy más területét mutatják be nemcsak a műhelyben található eszközöknek, hanem annak, milyen irányból közelítünk a műhelyhez. Máshonnan közelít a makerspace műhelyhez a fenntartható megoldásokat kereső mérnök, a gondolatait másokkal megosztani kívánó művész, az új, innovatív megoldásokat kereső vállalkozó, vagy az új terméket fejlesztő designer. Tananyagaink abban is segítenek annak, aki – akár tanulóként, akár tanárként – belép a műhelybe, hogy eldöntse, melyik az ő útja, kipróbáljon különböző irányokat, szakterületeket és eldöntse, merre akar tovább menni, miben szeretne fejlődni. 
 

01. A JÖVŐ VÁROSA

A résztvevők elképzelik, milyen városban szeretnének élni, és megépítik a működő modelljét

A Jövő városa egy olyan hely, ahol a foglalkozás résztvevői el tudnák képzelni az életüket a jövőben. Egy okos város lekicsinyített mása, melynek arculata a gyerekek képzelete és ötletei szerint formálódik. A szakkör egyben egy társadalmi kísérlet is, mivel olyan kérdéseket is körbejárunk, mint a városok problémái a jelenben és a jövőben, az irányíthatóságuk, a fenntarthatóság, a megújuló energia témakörei. A résztvevők olyan technológiákat használnak fel a városmodell és a kapcsolódó tárgyak létrehozásához, amiket szerintük a saját életük során is használni fognak a jövőben.
 

várostervezés, urbanisztika, szerepek, felelősség, komplex rendszerek, folyamatosan fejlődő alkotás, tervezés, kooperáció, problémamegoldás, nyitottság, kritikai gondolkodás