MAKER

OKTATÁS

MAGYARORSZÁGON

A JÖVŐRE KÉSZÍTJÜK FEL ŐKET

21. századi alkotópedagógiai képzések 11-16 éveseknek

MIT KÍNÁLUNK?

Gyerekeknek:

  • Szakköröket

  • Táborokat

  • Workshopokat

Iskoláknak, oktatási intézményeknek:

  • Akkreditált tanárképzéseket

  • Saját fejlesztésű tananyagokat

  • Tanácsadást

Vállalatoknak:

  • Csapatépítő workshopokat

MI AZ A MAKER MOZGALOM?

A hagyományos és modern megmunkáló eszközök, valamint a digitális technológiák ötvözését zászlóra tűző maker mozgalom elhozta a fizikai alkotás reneszánszát. A telefonok és tabletek szinte mindenkit beszippantó univerzuma után az inga elkezdett visszalengeni, a kézzelfogható alkotások új értelmet és értéket kaptak a programozható elektronikai eszközök ötvözésével. 

MI AZ A MAKERSPACE?

A micro:bit, Arduino, littleBits és hasonló olcsó elektronikai alapeszközök beépítésével több mint 5000 makerspace-ben születnek nap mint nap okos tárgyak, digitális projektek. Az oktatási célú műhelyektől a közösségek előtt nyitott legkomolyabb prototípus műhelyekig sorra nyílnak a világban alkotóműhelyek. 

MAKER OKTATÁS A VILÁGBAN

Az elmúlt 5-8 évben folyamatosan jelentek meg könyvtárakban, múzeumokban, művelődési központokban, majd az oktatási intézményekben is 3D nyomtatók, lézervágók, programozható robotkarok, digitális varrógépek, forrasztópákák és egyéb szerszámok, eszközök. Az Egyesült Államoktól Finnországon át Dél-Koreáig egyre több országban ismerik fel a maker oktatás erényeit, és építik be az oktatásba.

ALKOTÓPEDAGÓGIA ITTHON

A szakképzési rendszer felismerte, hogy a pályaorientációban, a lemorzsolódás csökkentésben és a tehetséggondozásban is komoly szerepe lehet a Digitális Közösségi Alkotóműhelyeknek, ezért sorra nyílnak ilyenek, elsősorban a szakképzési centrumokban. A tanműhelyek szigorúságával ellentétben ezek nyitott, diákcentrikus terek, ahol vezetett módon, de önállóan, saját ötleteiket valósíthatják meg a diákok.

MIT AD A MAKER OKTATÁS?

Olyan technológiákat ismertetünk meg a gyerekekkel, amik a jövő eszközei. A 3D nyomtatás, lézervágás, mikroelektronika, mind segítség az alkotásban, miközben fejlődik a tervezői és vizuális látásmódjuk. Olyan kompetenciákat fejlesztünk, amikre egy átlagos iskolában ritkán kerül sor, viszont nagyon fontosak ahhoz, hogy sikereket érjünk el az életben. Ezek azok a képességek, amikre a 21. században a gyerekeknek szüksége van. Nálunk a gyerekek úgy tanulnak, hogy azt nem veszik észre. Ebben segítenek a kerettörténetek, melyek izgalmába elrejtjük a tudásátadást, így mindent játékosan sajátítanak el. 

MIÉRT FONTOS EZ?

A digitalizáció alapjaiban alakítja át a munkaerőpiacot – ezt már unalomig ismétli mindenki. Ami automatizálható, azt automatizálni fogják, ami digitalizálható, azt digitalizálni. Nem mindegy, hogy azok közé tartoznak gyermekeink, akik robotokat irányítanak, vagy azok közé, akik robotokat szolgálnak ki.